mandag 27. mai 2013

Steinalderkosthold

Jeg og mellomste sønn prøver ut en nytt kosthold om dagen, som innebærer et litt annet kosthold enn det "vanlige" folk spiser. Dette kostholdet baserer seg på det forfedrene våre spiste i steinalderen.

Hvorfor? Jo fordi sønnen min ble mageoperert når han var 4 uker gammel pga medfødt tarmslyng. Og etter dette har han vært til mange utredninger pga kroniske magesmerter.

Så for et par uker siden fikk vi beskjed av barnelegen om å kutte ned på korn, laktose og sukker.

Derfor falt valget på et kosthold basert på steinalderkostholdet. Og siden jeg ikke ønsker at han skal føle seg utenfor skal jeg også følge dette sammen med han.

Han har allerede drukket laktosefri melk i flere uker, og dette plager han ikke. Men vi skal redusere enda mer på melken. Jeg kommer til å lage havremelk selv, som du finner oppskriften på HER, i tillegg til mandelmelk som jeg skal legge ut oppskrift på også!

I tillegg til dette driver vi å forsker på ekte tradisjonskost, som du kan lese mer om på Kraftmamma sin nettside. Jeg kommer til å blogge mer om dette etter hvert.

Jeg kommer også til å introdusere mer og mer av dette kostholdet til resten av familien også, siden det skal ha så store helsegevinster.

Så dette betyr at bloggen kommer til å ose av deilige sunne retter, som gir store helsegevinster for store og små mager og kropper!

Gleder meg til å dele denne spennende tiden med dere! Og jeg gleder meg veldig til å se virkningen dette har på magen til gutten min! Jeg håper virkelig at han skal bli kvitt disse smertene og jeg er også spent på hva dette kostholdet kan gjøre med resten av familien også!

Oppdateringer kommer underveis, så følg med!

2 kommentarer:

  1. Lykke til :) Håper det blir bedre for han! :) Jeg må prøve å kommer meg mer over på steinalderkost selv da jeg sliter med mage og mye annet....

    SvarSlett
  2. Hei nina :)

    Har da forsømt hele bloggen jeg ser det ut som, så det var jammen godt du sendte en kommentar så jeg kan gjenopprette bloggingen! :)

    Etter dette innlegget har jeg startet med et helt nytt opplegg for helse og velvære, så jeg skal skrive litt mer om det ;-)

    SvarSlett